10 שיטות שיווק לעסקים שלא הכרתם
ישנן לא מעט שיטות שיווק שרווחות בקרב העסקים בימינו. כשעסק הוא חדש, או כשהתקדמות העסק נבלמת או מאטה, כדאי להסתכל על כל השיטות המקובלות. אפשר לנסות כל אחת מהשיטות ולראות איזה נתיב הכי מצליח, להתמקד בו, למצות אותו עד כמה שניתן ואז לחפש נתיב נוסף.
1. שיווק ויראלי -
במילים אחרות: מפה לאוזן. בקשו מהלקוחות המרוצים שלכם להמליץ עליכם לחברים, מכרים, או לכתוב עליכם המלצה בפייסבוק או במקום אחר בו אתם מופיעים. זו שיטה שעובדת עבור עסקים במגוון תחומים ולא רק עסקים בתחומים דיגיטליים, כי היא כללית ואפשרית גם עם בסיס לקוחות נאמנים קטן יחסית. לא צריך מועדון חברים גדול כדי להפעיל את השיטה הזו.
2. קידום ממומן במנועי חיפוש -
זו שיטה שרובכם כנראה מכירים. כאשר אתם מחפשים משהו בגוגל לרוב על התוצאות הראשונות כתוב ״מודעה״ ואלה פרסומות ממומנות. זכרו שעדיף להשתמש בשיטה הזו כדי לקדם דבר ספציפי - מוצר חדש, קמפיין חדש, כתבה מעניינת, כי כל עוד תשלמו - אתם תופיעו, אבל ברגע שהמימון יגמר גם ההופעה שלכם שם במקום הראשון בדף הראשון של גוגל, תגמר.
3. פרסומות באתרים אחרים או רשתות חברתיות -
ניתן להריץ פרסומות דרך גוגל, פייסבוק וכו׳. מודעות אלה יופיעו באתרים אחרים או בפיד הפייסבוק של אנשים. לפני שפונים לשיטה הזו כדאי לעשות מחקר קטן מי בדיוק קהל היעד שלכם ואיפה הם נמצאים. אם למשל אתם עמותה לעזרה לקשישים, אין כל כך טעם להציג מודעות באתרי אינטרנט. חפשו את המקומות בהם קהל היעד שלכם נמצא באופן טבעי כדי להגיע אליו עם המסר השיווקי שלכם.
4. בלוגרים ומובילי דעת קהל -
כדאי לחפש בלוגרים ומובילי דעת קהל בנישה שלכם. ניתן להציע להם שיתוף פעולה או לבקש שיכתבו כתבה עליכם או על המוצר שלכם תמורת משהו שנראה לכם מתאים. אפשר לתת להם מוצר לניסיון בתמורה שיכתבו כתבת ביקורת למוצר, או שאפשר לסבסד עבורם כתבה או וידאו והם יזכירו אתכם בתור חסות. שיטה זו חזקה במיוחד, מאחר ואנשים נוטים לסמוך על אנשים מוכרים שיש להם תכנים רבים בנישה מסוימת.
5. פרסומות לא מקוונות -
למשל: מודעה בעיתון, פליירים, או פרסומת ברדיו ובטלוויזיה. לפני שתמהרו לפסול, כל האמצעים האלה הוכחו כיעילים בהחלט אפילו היום בעידן בו כולם באינטרנט. תחשבו על זה: בפייסבוק נמצאים כולם ומשווקים כולם והלקוחות הפוטנציאלים רואים עשרות מסרי פרסום מתישים ביום. לעומת זאת, בעיתון יתכן ותהיו בולטים יותר מהאחרים וזה יכול להביא לכם לידים איכותיים. חלוקת פליירים היא גם דרך יעילה לקדם את העסק במינימום תקציב ומאמץ. אם אתם עסק מקומי הצבת מודעה בעיתון מקומי יכולה להיות גם יעילה מאוד.
6. שיווק על ידי SEO -
כלומר, שיפור התוכן והנראות של האתר/הבלוג כך שיופיע במקומות גבוהים יותר בחיפושים רלוונטים (למשל בגוגל).
דרך זו יכולה להועיל רק במידה ואתם מתכננים באמת להשקיע בתכני האתר ומחשבה בשיווקיות שלו.
גוגל (ושאר מנועי החיפוש) מוסרים קווים מנחים מדויקים לאיך אתר צריך להראות כדי שהם יקדמו אותו, מה מבנה התוכן הרצוי שלטעמם גולשים מעדיפים ומה צריכים להיות זמני התגובה של האתר (אנשים שונאים לחכות עד שאתר יטען). כל זה בגלל שהם רוצים לתת למי שמחפש אצלם את תוצאות החיפוש הטובות ביותר והכי רלוונטיות למה שחיפשו. אם האתר שלכם עומד בקווים המנחים של גוגל, ואתם מעלים תכנים איכותיים לתוך האתר או הבלוג - אתם תתקדמו יפה מאוד בגוגל ואנשים יגיעו אליכם בחינם דרך מילות חיפוש שונות בגוגל.
7. שיווק על ידי תוכן -
כתיבת תכנים מקצועיים בתחום שלכם על מנת שיקדמו את האתר שלכם בחיפושים, וגם כדי להפיץ אותם ברחבי הרשת כידע לכולם כך שימשיכו לתוך האתר שלכם ויגלו את השירותים שאתם מציעים. ניתן גם לקדם כתבות מוצלחות במיוחד באופן ממומן על מנת למשוך תנועה לאתר ולחזק אותו. השירות המומלץ עבור קידום תוכן הוא Taboola או OutBrain.
8. טלפונים -
הוצאת שיחות למתעניינים כדי להסביר להם על השירותים או המוצרים שלכם. כדאי לברר בשיחה כזו מה דעתו של הלקוח, להבין מה רמת העיניין שלו במוצר המוצע, לבקש ממנו הערות ומשוב. זוהי שיטה שבדרך כלל יש לה אחוז ״המרה״ גבוה מאוד, כלומר הרבה מהשיחות אכן יסתיימו ברכישה. אך שיטה זו גוזלת זמן רב, ולכן יש לוודא שהתועלת גדולה מן העלות.
9. שיווק במייל או בסמסים -
סעיף זה יותר רלוונטי אם צברתם בדרך כלשהי רשימת אנשים שמעוניינים לשמוע עדכונים מכם. אם כן - זו שיטה מצויינת שעוזרת בהחלט. אם אלה אנשים שהשתמשו בשירותים שלכם בעבר, תזכרו אותם לחזור אליכם. אם אלה אנשים שקנו אצלכם והסכימו לקבל דיוור - עדכנו אותם במבצעים חדשים או מוצרים חדשים ומעניינים.
ניתן גם לשלוח מיילים כמו: מזמן לא התחברת לחשבונך, במידה וזה רלוונטי לאופי האתר שלכם.
ישנה גם אפשרות לקנות רשימות דיוור, אפשרות זו פחות מומלצת.
10. שיווק שותפים -
שיטה מקובלת מאוד היא להציע למשווקים לשווק אתכם או את המוצרים שלכם ולתת להם אחוז מסוים בתמורה לכל עסקה שתסגר דרכם.
מילה לסיכום
זכרו, אל תפסלו אף שיטה על הסף: נסו ולימדו. רוב השיטות שהזכרנו אינן יקרות לניסוי וטעייה ושוות את הזמן שהשקעתם.
השתדלו להתמקד בשיטה אחת עיקרית שבו תשקיעו את רוב מאמצי השיווק שלכם, בתמיכת כמה שיטות נוספות.